czwartek, 4 kwietnia 2013

Pierwsze wiosenne kwiaty- nie za wcześnie?



Po powrocie z ferii świątecznych Explosive Ember bardzo mnie zaskoczyła. Nie było mnie raptem tydzień, a już pojawiły się pierwsze kwiaty. Trochę wiosny na parapecie, pomimo że śnieg wciąż za oknem.

W ciągu miesiąca od wystawienia na parapet całkowicie odżyła, wypuściła pełno nowych łodyg i liści, które jeszcze nie zmieniły koloru na fioletowy ze względu na małą ilość światła.

03.04.2013r.
28.02.2013r.










Odbiło mi się o uszy że gdy papryka wpuszcza pierwsze kwiaty zbyt wcześnie, hamuje to jej dalszy wzrost, gdyż roślina bardziej "skupia się" na wytworzeniu owoców niż na wypuszczeniu nowych łodyg (co z kolei wpływa na ilość owców). Należy je usuwać do czasu kiedy nadejdzie odpowiednia pora, którą kwiecień na pewno nie jest.

  
Jednak postanowiłam się upewnić 
czy na pewno muszę się pozbywać tych pięknych kwiatków.


Popytałam na forum papryczkowym i dowiedziałam się że na pewno kwiaty nie zaszkodzą Ember, gdyż i tak będzie je produkować cały sezon, czyli po zerwanej papryczce wyrośnie następna.
Jako że moją mam już 2 rok więc jest na tyle rozwinięta że nie przemęczy się zbyt wczesnym owocowaniem.
Tak więc już teraz postanowiłam ją zapylać, o tym napiszę później. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz