sobota, 9 lutego 2013

Poradnik uprawy- czyli co zrobić z nasionami

Pierwszy raz zasadziłam papryki w ubiegłym roku w kwietniu.
Wybrałam do tego nasiona Jalapeno Mucho Nacho, Indian PC-1 oraz moją ulubioną Explosive Ember.  
W tym roku postanowiłam posadzić papryczki trochę wcześniej niż rok temu, 
gdyż już nie mogę doczekać się plonów. 

Papryczki należy wysiewać maksymalnie do połowy kwietnia, jeśli chcemy mieć owoce w tym samym roku. 

Przedstawię  dobry i sprawdzony sposób przygotowania nasion do sadzenia. Potrzebne do tego będą:
- waciki kosmetyczne 
- pudełko do przechowywania żywności 
- nasiona 

Nasiona należy poddać 24 godzinnemu namoczeniu w wodzie lub w roztworze z czosnkiem co chroni przed nasionko przed pleśnią i grzybami.

Po namoczeniu należy rozłożyć nasiona do pudełka, pomiędzy waciki (najlepiej każda odmiana na innym waciku) a następnie zwilżyć je wodą. Zamknięte pudełko postawić w ciepłym miejscu  (ok. 25C) np. na grzejniku.
Konieczne jest kontrolowanie wilgotności wacików.


W zależności od papryki kiełkowanie może nastąpić w ciągu 1-2 tygodni.
Zaletą tego sposobu jest ciągłe doglądy wanie nasion, wiemy kiedy i ile 
nasion nam wykiełkowało. Podobno czas kiełkowania również jest skrócony

Papryczki można też wysiać od razu do ziemi, ale pamiętajmy by doniczki umieścić
w ciepłym miejscu, oraz ze względu na większe parowanie niż w pojemniku
częściej podlewać. 
Ze względu na wygodę polecam jednak trzymanie ich w pojemniku.







1 komentarz:

  1. Brzmi tak optymistycznie prosto, że może i ja spróbuje, G. lubi ostrości - powinna mu się spodobać taka hodowla.

    OdpowiedzUsuń